Skip to main content

Posts

Showing posts from May, 2018

Vitamin C Shaklee (Sustained Release Vita C PLUS)

Sustained Release Vita C PLUS atau dikenali sebagai Vitamin C ialah salah satu supplemen Shaklee yang saya wajib makan Setiap hari.

Mula-mula,  saya kenal ESP dulu baru la VITAMIN C. Bila dah mula makan VITAMIN C ni dengan konsisten, saya jadi jatuh hati dengan manfaat VITAMIN C. Sehari tak makan lain macam rasanya. 😊 


Saya adalah orang yang jenis cepat jatuh sakit. Dulu dalam sebulan tu mesti akan ada dua tiga kali sakit selesema. 
Kalau lewat tidur, esok dia mesti akan jatuh sakit sebab badan tak cukup rehat.
Bila saya tak cukup tidur, bukan saja sakit selesema... Malah, kulit muka boleh timbul banyak jerawat pasir.
Dah la jerawat yang besar belum pulih, jerawat pasir pula tumbuh merata-rata. πŸ˜…
Belum sempat jerawat yang lama nak pulih, ada pula jerawat baru. Tiap hari tengok cermin mesti mengeluh, bila nak flawless ni?

So, lepas dah makan VITAMIN C dengan konsisten,  perubahan yang paling ketara pada saya ialah sekarang dah tak mudah selesema. 
Sebab VITAMIN C bantu menguatka…

Punca Kulit Kusam dan Cara Atasinya

Kalau nak atasi kulit kusam ni, paling penting kita mesti tahu apa sebab atau punca yang boleh membuatkan kulit kita menjadi kusam.

Ramai orang tak tahu tabiat kita ini lah yang menyebabkan kulit muka kita semakin kusam. Jadi, apa sebenarnya tabiat buruk kita yang kita tak sedar yang boleh menyebabkan kulit kusam?




So, di bawah ini saya senaraikan 10 punca kenapa berlakunya kulit kusam.

1. Tidak Mengamalkan Scrub.

- Kita selalu amalkan cuci muka dan sapu pelembap di muka tapi kita lupa nak scrub muka. Kita lupa nak masukkan rutin scrub muka itu dalam proses penjagaan kulit muka kita.

- Scrub sangat penting untuk menanggalkan kulit mati yang ada di muka kita. Begitu juga kulit badan kita, kita perlu scrub badan sekurang-kurangnya 1-2 kali seminggu.

2. Tidak minum air secukupnya.

- Air sangat penting dalam tubuh badan kita. Hampir 70% dalam tubuh badan kita adalah terdiri daripada air. Kalau kita malas minum air, macam mana nak dapatkan kulit yang bersinar?  Sebab itulah, kulit kita mak…

Meal Shakes Shaklee

Meal Shakes ada sejenis minuman berbentuk serbuk yang boleh kita bancuh dengan susu, milo, horlicks dan banyak lagi.
Ia diperbuat daripada bahan semulajadi seperti buah-buahan, sayur-sayuran, kacang soya, lactalbumin (sejenis susu) dan lain-lain lagi.
Lactalbumin ialah satu bahan yang terbaik dan mengandungi organisma protin yang berkualiti dan mudah diserap oleh tubuh badan kita dari peringkat bayi hingga ke orang dewasa. 
Siapa boleh minum Meal Shakes? 
✔Bayi atau kanak-kanak yang membesar ✔Student ✔Ibu mengandung ✔ Atlet sukan  ✔ Vegetarian  ✔ Orang yang sakit ✔ Orang yang sibuk bekerja ✔ Orang yang selalu makan makanan segera
Manfaat Utama Meal Shakes
πŸ’  Sebagai nutrisi lengkap - menyediakan 24 jenis vitamin,  minuman dan zat perlu. Juga ada lesitin soya yang bekerjasama dengan vitamin larut lemak. 
πŸ’  Bekalkan nutrisi kepada sel tubuh - Kaya dengan protin (tidak mengandungi laktosa), bantu bina sel-sel kulit, kuku, rambut, organisma, darah, imun dan lain-lain. 
πŸ’ Bantu Tumbesaran  -…