Skip to main content

Resepi ESP Mudah dan Sedap

Kawan bertanya pada saya, "ESP tu kuat tak bau soya dia?", "Tak suka soya la, minum kosong macam tu saja ka?", "Bila sesuai minum ESP ni?".

Jadi, hari ni saya akan berkongsi resepi ESP yang mudah dan sedap sangat. 😋

Ok, berbalik kepada soalan yang ditanya tadi... Sebenarnya,  ESP tiada bau soya pun.  Dan rasa ESP ni rasa Vanilla. Kalau tak suka bau soya atau tak berapa gemar sangat dengan minuman soya, boleh saja buat resepi baru.

Bila sesuai minum ESP, bergantung pada keperluan diri kita. Macam saya, sebab nak kawal berat badan selepas melahirkan anak,  selalunya saya akan minum ESP di waktu perantaraan sarapan dan makan tengah hari. So, bila tengah hari nanti saya tak akan makan nasi dengan banyak sebab ESP ni memberi rasa kenyang yang lama.

Kalau nak rasa bertenaga sepanjang hari, seeloknya minum ESP di awal pagi sebagai breakfast on the go. Saya selalu minum ESP sebagai sarapan segera sebelum mulakan tugasan harian sebagai seorang ibu dan isteri.

Nak kemas rumah, memasak, cuci dan jemur kain, uruskan anak anak lagi...semua ni perlukan tenaga dan stamina. So, ESP ni memang banyak bantu saya untuk kekalkan stamina bagi elak rasa mudah penat dan lesu.

Selalunya, resepi ESP ini la saya selalu buat sebab resepi ESP ni sangat mudah dan rasanya pun sedap.

Resepi ESP dan Susu Dutchlady Strawberry 




Mula-mula, tuangkan 100 ml air kosong dan campurkan 200 ml Susu Dutchlady Strawberry.  




Tambahkan 2 sudu makan ESP.





Nak letak ais atau tak,  terpulang. Goncang dan siap boleh dah minum. 

Mudahkan resepi ESP ni? 😊 Rasa dia sangat sedap gabungan susu strawberry dan vanilla. Nyummy!





Selain ESP ni rasa dia yang sedap dan buatkan ramai orang jadikan ESP sebagai minuman wajib harian, manfaat nya pun banyak tau. Antaranya:

🌸Mencerahkan kulit dengan lebih sekata
🌸Menghilangkan jeragat dan jerawat
🌸Membantu menghilangkan parut
🌸Menjadikan kulit muka lebih gebu dan halus
🌸Mempercepatkan penyembuhan luka selepas pembedahan
🌸Memberi rasa kenyang lebih lama
🌸Menganjalkan punggung dan payudara
🌸Mencantikkan kuku
🌸Meningkatkan kualiti susu ibu
🌸Meningkatkan pengeluaran susu ibu
🌸Mengatasi gastrik dan pedih Ulu hati
🌸Mengatasi rasa letih dan lesu
🌸Merendahkan bacaan diabetes dengan menstabilkan paras glukosa
🌸Mengatasi keguguran rambut
🌸Menghaluskan tumit pecah
🌸Mengelakkan kerapuhan tulang
🌸Merangsang regenerasi sel kulit dan otot
🌸Meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan rangsangan
🌸Mengurangkan kedutan dan garis halus
🌸Rendah lemak tanpa kolesterol
🌸Membantu mengurangkan risiko kanser
🌸Bertindak sebagai antioksidan
🌸Menguatkan sistem imunisasi badan
🌸Mempertingkatkan tahap kolesterol yang baik
🌸Memelihara kesihatan jantung
🌸Merendahkan paras kolesterol
🌸Mencegah osteoporosis
🌸Membantu pembentukan sel-sel baru



Sebenarnya banyak lagi resepi ESP yang mudah dan sangat sedap, so saya kongsikan disini beberapa resepi ESP kepada semua. Lepas ni boleh la cuba! 😊







Jika anda nak order ESP SHAKLEE atau ada sebarang  pertanyaan mengenai ESP SHAKLEE atau mengenai supplemen Shaklee yang lain, boleh terus whatsapp saya di 📲 012-801 2476.



Follow Facebook 🌸Shafizah Beauty 
Follow Instagram 🌸 @shafizahbeauty 


Comments

fatin hamzah said…
Boleh cuba2 resepi yg simple ni tp berkhasiat
Sharren K. N. said…
Wow mau try ni esp
ESP best! Sedap lagi
Suhanah Muslin said…
Wah sedap2nya resepi ESP ini
Nowa Mommy said…
Sedapnyaaa 😋
Sylvia Yong said…
Paling express ESP + Fresh milk bila tiada masa mo blend😅 simple dan sedap
Heera Noy said…
Best resipi ni..
Diana Danias said…
Milkbooster saya ni ESP

Popular posts from this blog

Berpantang dengan lebih tenang dan gembira

Nak tahu, masa tidur anak yang sentiasa berubah-ubah buat kan ibu yang berpantang pun tidur tak tentu.  Kejap hari ni malam berjaga. Besok pula subuh berjaga. Ada yang tak tidur langsung seharian.  Itu normal. 
1st time Mom, akan mudah rasa tertekan sebab belum ada pengalaman nak jaga new born baby. Ramai kawan saya berkongsi cerita pasal tempoh berpantang masing-masing. Dan semuanya cakap ‘tak mudah’.

Bukan nak bagi takut sama ibu-ibu yang tengah tunggu hari. 😆 Tapi, ilmu berpantang kena ada untuk mengelak simptom kemurungan.  Pernah dengar meroyan?  Itu dah tahap serius.
Tapi sebelum saya kenal Shaklee, ketika berpantang anak yang sulung saya mungkin dalam tahap tertekan sebab tak cukup rehat, penat, mudah lapar,  susu tak meriah di awal tempoh berpantang, sembelit,  luka lambat sembuh, mudah menangis.
Ya betul, saya di awal fasa berpantang cepat tersentuh.  Ada ja nak ditangisi.  Bila fikir balik, tiada pun hal yang teruk masa berpantang.  Hehe Pendek kata, emosi tak stabil.
P…

Kisah dan Perubahan Saya Selepas Minum ESP

Oleh kerana, sepanjang April ni ESP tengah Promosi, saya akan berkongsi pengalaman dan perubahan sendiri selepas minum ESP secara konsisten selama setahun lebih.
Saya kenal ESP ni mula tahun 2014. Masa tu dah macam trend, semua orang minum ESP sebab nak cantik. Tapi, saya tak beli pun ESP ni sebab saya tengah consume satu kolagen yang agak mahal dalam harga RM 200 lebih.

Dah beli 3 kotak kolagen tu, saya dapat rasa ada perubahan di kulit muka. Tapi, Ya Allah mahal ya RM 200  sekotak kolagen tu dan di dalam dia cuma ada 15 sachet.

Saranan minum kolagen tu untuk bagi berkesan ialah 2 sachet sehari. Allah, memang tak mampu la nak teruskan consume sebab saya masih tengah study tak bekerja.

So, pada tahun yang sama, saya dah berkahwin dan hamil. Bila nampak ada orang berkongsi pasal kebaikan ESP untuk ibu hamil, saya terus pujuk suami beli. 😁

Terpujuk la juga Suami beli ESP dan mula minum masa hamil dua bulan. Tapi, sebab mual dan muntah 24 jam sehari, saya berhenti minum sebab tak l…

6 Golongan Yang Memerlukan ESP SHAKLEE

Energizing Soy Protein atau dikenali sebagai ESP Shaklee ialah minuman kegemaran bagi peminat Shaklee. 
Tak kisah, lelaki atau perempuan, yang muda atau tua, bujang atau yang sudah berkahwin, semua suka pada ESP Shaklee. 
Kenapa ramai sangat yang jatuh hati pada ESP Shaklee ni? Sebab rata-ratanya telah dapat seribu manfaat dan khasiat hasil daripada minum ESP Shaklee secara konsisten. 
Jadi, sebelum tu saya nak terangkan sikit apa itu ESP SHAKLEE.

Energizing Soy Protein atau ESP ialah protein soya yang berkualiti tinggi. Didatangi dalam bentuk satu canister dan berbentuk serbuk. ESP ni boleh dibancuh dengan minuman kegemaran kita seperti milo, horlicks, susu segar atau buah-buahan yang dikisar bersama dengan ESP.
ESP dibancuh dengan air sejuk atau air suam demi memelihara protein supaya tidak termusnah oleh suhu yang tinggi. So, ESP ni tak boleh dibancuh dengan air panas.

ESP Shaklee adalah daripada kacang soya dimana ia tinggi dengan sumber PROTEIN.  

Badan kita ni memerlukan sangat p…