Skip to main content

Apa Itu ESP SHAKLEE?


Energizing Soy Protein atau ESP ialah protein soya yang berkualiti tinggi. Didatangi dalam bentuk satu canister dan berbentuk serbuk. ESP ni boleh dibancuh dengan minuman kegemaran kita seperti milo, horlicks, susu segar atau buah-buahan yang dikisar bersama dengan ESP.

ESP dibancuh dengan air sejuk atau air suam demi memelihara protein supaya tidak termusnah oleh suhu yang tinggi. So, ESP ni tak boleh dibancuh dengan air panas.






ESP Shaklee adalah daripada kacang soya dimana ia tinggi dengan sumber PROTEIN.  
Badan kita ni memerlukan sangat protein untuk memberi otot badan, untuk menghasilkan kulit yang sihat, rambut yang sihat tak mudah gugur, kuku yang sihat tidak rapuh dan banyak lagi.

Jadi, kenapa protein berasaskan tumbuhan khasnya soya menjadi pilihan saya? Ok, ni nak berkongsi dengan anda kenapa saya pilih ESP sebagai sumber utama protein saya. ๐Ÿ˜Š

Sebenarnya, kita boleh dapatkan protein daripada haiwan seperti daging ayam,  daging kambing, produk tenusu dan banyak lagi. Tapi, tahu tak protein daripada sumber haiwan ni berisiko tinggi terdedah dengan bahan kimia.


Contohnya, suntikan hormon dan suntikan antibiotik pada badan ayam supaya ayam tu cepat membesar. Selain Itu, protein bersumberkan haiwan juga mengandungi lemak dan kolestrol.

Kacang soya adalah tumbuhan yang mengandungi 9 jenis asid amino yang badan manusia perlukan. Kualiti 9 jenis asid amino ni setanding dengan kualiti yang ada di protein haiwan. Tapi, protein dalam tumbuhan ini tidak mengandungi kolestrol dan lemak. Istimewa nya protein kacang soya ni, dia ada isoflavon dimana menjaga sistem reproduktif lelaki dan wanita.


Apa Manfaat dan Istimewa nya ESP SHAKLEE?  

1- Bantu hasilkan otot badan yang sihat,  kulit yang cantik, rambut serta kuku yang kuat.

2- Memberi tenaga serta mengekalkan tenaga dan stamina supaya tahan lebih lama.

3- Isoflavens yang membantu untuk mengurangkan risiko kanser payudara dan prostat serta kurangkan gejala menopos.

4- Menyokong pertumbuhan dan perkembangan janin yang sihat dalam rahim ibu.

5- Memastikan tahap kolestrol dalam badan di paras yang sihat.


Kelainan ESP SHAKLEE berbanding minuman soya yang ada di pasaran?

1- Setiap hidangan ESP ni memberi 14gram protein berkualiti tinggi yang semula jadi rendah lemak, laktosa semula jadi dan tanpa kolestrol.

2- ESP ni tidak diubahsuai secara genetik (non-GMO) protein soya yang dihasilkan di bawah Program Pemeliharaan Identiti.

3- ESP lengkap dengan 9 jenis amino asid lengkap dimana badan kita memerlukan.
4- ESP mempunyai PDCAAS (Skor Penghadan Protein kepada Asid Amino) Skor pada 1.0.

5- ESP menggunakan air untuk dibasuh bagi mengekalkan tahap keaslian Isoflavens seperti genistein dan daidzein.

6- ESP mempunyai Glicemiks Index rendah yang memberi tenaga tanpa meningkatkan gula dalam darah.



Jadi, ESP ni memberi manfaat dan kebaikan kepada semua peringkat umur tak kira warga tua, dewasa dan bayi juga.

Ramai yang telah merasa kebaikan ESP ni selepas konsisten dalam mengambil ESP ini selama 3-4 minggu.

Ada yang kulit makin sihat dan cantik.  Ada yang tubuh badan makin bertenaga dan stamina pun ditahap yang bagus.  Ada ibu yang menyusu yang air susunya makin banyak dan pekat. So, ramai dah merasai betapa bagusnya ESP SHAKLEE ini.





Jika ada sekarang pertanyaan mengenai ESP SHAKLEE , boleh terus whatsapp saya di nombor 012-801 2476.

Follow Facebook: Shafizah Man
Instagram: @shafizahbeauty 


Comments

fatin hamzah said…
Saya penggemar esp
Saya pun pilih ESP Shaklee
Heera Noy said…
Sejak ambil esp jarang dah sakit gastrik.
Nowa Mommy said…
Fav ni masa pregnant dan pantang
Suhanah Muslin said…
Sejak amalkn esp, gastrik tidak ada lagi
Sylvia Yong said…
Minuman kegemaran saya ni๐Ÿ˜
Masalah gastrik dah hilang
Diana Danias said…
ESP lOver ๐Ÿ˜
Sharren K. N. said…
Esp membantu saya jalankan aktovot harian saya
Sy pun salah seorang pggemar ESP shaklee
Alezra Alez said…
sarapan terbaik

Popular posts from this blog

Berpantang dengan lebih tenang dan gembira

Nak tahu, masa tidur anak yang sentiasa berubah-ubah buat kan ibu yang berpantang pun tidur tak tentu.  Kejap hari ni malam berjaga. Besok pula subuh berjaga. Ada yang tak tidur langsung seharian.  Itu normal. 
1st time Mom, akan mudah rasa tertekan sebab belum ada pengalaman nak jaga new born baby. Ramai kawan saya berkongsi cerita pasal tempoh berpantang masing-masing. Dan semuanya cakap ‘tak mudah’.

Bukan nak bagi takut sama ibu-ibu yang tengah tunggu hari. ๐Ÿ˜† Tapi, ilmu berpantang kena ada untuk mengelak simptom kemurungan.  Pernah dengar meroyan?  Itu dah tahap serius.
Tapi sebelum saya kenal Shaklee, ketika berpantang anak yang sulung saya mungkin dalam tahap tertekan sebab tak cukup rehat, penat, mudah lapar,  susu tak meriah di awal tempoh berpantang, sembelit,  luka lambat sembuh, mudah menangis.
Ya betul, saya di awal fasa berpantang cepat tersentuh.  Ada ja nak ditangisi.  Bila fikir balik, tiada pun hal yang teruk masa berpantang.  Hehe Pendek kata, emosi tak stabil.
P…

Kisah dan Perubahan Saya Selepas Minum ESP

Oleh kerana, sepanjang April ni ESP tengah Promosi, saya akan berkongsi pengalaman dan perubahan sendiri selepas minum ESP secara konsisten selama setahun lebih.
Saya kenal ESP ni mula tahun 2014. Masa tu dah macam trend, semua orang minum ESP sebab nak cantik. Tapi, saya tak beli pun ESP ni sebab saya tengah consume satu kolagen yang agak mahal dalam harga RM 200 lebih.

Dah beli 3 kotak kolagen tu, saya dapat rasa ada perubahan di kulit muka. Tapi, Ya Allah mahal ya RM 200  sekotak kolagen tu dan di dalam dia cuma ada 15 sachet.

Saranan minum kolagen tu untuk bagi berkesan ialah 2 sachet sehari. Allah, memang tak mampu la nak teruskan consume sebab saya masih tengah study tak bekerja.

So, pada tahun yang sama, saya dah berkahwin dan hamil. Bila nampak ada orang berkongsi pasal kebaikan ESP untuk ibu hamil, saya terus pujuk suami beli. ๐Ÿ˜

Terpujuk la juga Suami beli ESP dan mula minum masa hamil dua bulan. Tapi, sebab mual dan muntah 24 jam sehari, saya berhenti minum sebab tak l…

6 Golongan Yang Memerlukan ESP SHAKLEE

Energizing Soy Protein atau dikenali sebagai ESP Shaklee ialah minuman kegemaran bagi peminat Shaklee. 
Tak kisah, lelaki atau perempuan, yang muda atau tua, bujang atau yang sudah berkahwin, semua suka pada ESP Shaklee. 
Kenapa ramai sangat yang jatuh hati pada ESP Shaklee ni? Sebab rata-ratanya telah dapat seribu manfaat dan khasiat hasil daripada minum ESP Shaklee secara konsisten. 
Jadi, sebelum tu saya nak terangkan sikit apa itu ESP SHAKLEE.

Energizing Soy Protein atau ESP ialah protein soya yang berkualiti tinggi. Didatangi dalam bentuk satu canister dan berbentuk serbuk. ESP ni boleh dibancuh dengan minuman kegemaran kita seperti milo, horlicks, susu segar atau buah-buahan yang dikisar bersama dengan ESP.
ESP dibancuh dengan air sejuk atau air suam demi memelihara protein supaya tidak termusnah oleh suhu yang tinggi. So, ESP ni tak boleh dibancuh dengan air panas.

ESP Shaklee adalah daripada kacang soya dimana ia tinggi dengan sumber PROTEIN.  

Badan kita ni memerlukan sangat p…